Dit boek gaat over de restanten uit het verleden van Noord-Brabant waarmee Brabanders – en ook anderen – zich verbonden voelen. Over de Sint Jan van Den Bosch en het Hermenieke van Bergeijk. Over de brieven van Van Gogh en de fiets van Wim van Est. Over het Markiezenhof van Bergen op Zoom en de arbeidershuisjes in Loon op Zand. Over populieren in de Meijerij en de polders van Standaardbuiten. Het gaat, kortom, over Brabants Erfgoed, en dat is meer dan het toevallige decor van ons dagelijks bestaan. Het erfgoed maakt Brabant tot wat het is, tot de plek in de wereld waarin wij thuis zijn. Het maakt dat Brabanders zich kunnen hechten, thuis kunnen raken in de tijd. Erfgoed is dan ook onmisbaar. Dit boek maakt duidelijk waarom. Uit de rijke nalatenschap van de Brabantse geschiedenis koos Jan van Oudheusden een kleine vierhonderd karakteristieke en vaak verassende elementen. Hij schreef daarbij onderhoudende en informatieve teksten. Fotograaf Marc Bolsius ging de provincie in om het erfgoed in beeld te brengen.

Prijs € 34,50 exclusief portokosten € 6,50 (binnen Nederland) en € 9,80 (buiten Nederland)

Te bestellen via Uitgeverij Zuidelijk Historisch Contact stichtingzhc@xs4all.nl